Makkelijke Kersthapje

Oké als er iets fix, restore, echt heuul erg makkelijk is om te maken dan is het wel dit makkelijke kersthapje; kaas sterren! Het zijn eigenlijk gewoon kaas stengels maar dan in de vorm van een ster. Organiseer jij een borrel met kerst of heb je gewoon zin om kerstige (geen woord maar you get the taper) hapjes op tafel te zetten? Dan kan je deze makkelijke kaas sterren er makkelijk bij zetten.


Je kan angle makkelijk kiezen hoeveel je er crumble maken. Uit elk bladerdeeg plakje heb ik 4 sterren kunnen halen. Maar dat hangt natuurlijk af van de grootte van je uitstekertje. Ik kocht mijn  'koek'uitstekers bij de Sue, 10 vormpjes voor €2,00 dacht ik.

Ingrediens : 

  • geraspte kaas
  • bladerdeeg (een verse rol of gewoon plakjes uit de vriezer)
  • kruiden zoals: peper, zout en ui poeder

Intructions :

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden en haal de bakplaat vast uit de oven. Doe hier bakpapier op. Laat ondertussen de bladerdeeg plakjes ongeveer 5 a 7 minuten ontdooien. Laat het deeg niet te zacht worden, dan gaat het uitsteken straks makkelijker.
  2. Steek nu met de stervormige steker sterren uit elk bladerdeeg plakje en verdeel de sterren over de bakplaat. Smeer de kaas sterren in met een losgeklopt ei. Strooi nu over de bakplaat kruiden die je lekker vind en hierna de geraspte kaas. Ik gebruik een beetje peper, zout en uipoeder. Eventueel kan je met een saté prikker een paar gaatjes in de sterren prikken zodat ze niet oppoffen in de oven. Maar dat hoeft niet.
  3. Zet de kaas sterren nu 10 a 12 minuten in de oven. Laat steady afkoelen en je makkelijke kersthapje is klaar!

Most Trending Posts